Dotyczy: wykazu placówek zabezpieczających świadczenia lekarza podstawowej opieki zdrowotnej od 1 stycznia 2015 r.
WB-I.6331.107.2014
Kraków, 31 grudnia 2014 r.
Starostowie
Prezydenci Miast
Burmistrzowie i Wójtowie
województwa małopolskiego
wszyscy
Dotyczy: wykazu placówek zabezpieczających świadczenia lekarza podstawowej opieki
zdrowotnej od 1 stycznia 2015 r.
Uprzejmie informuję, że w związku z prowadzonymi przez Narodowy Fundusz Zdrowia
rozmowami, dotyczącymi odnowienia umów z niektórymi świadczeniodawcami podstawowej
opieki zdrowotnej od dnia 1 stycznia 2015 r., wykaz placówek może ulec zmianie.
Aktualny wykaz, zostanie opublikowany przez Małopolski Oddział Narodowego Funduszu
Zdrowia w dniu dzisiejszym, najprawdopodobniej w godzinach popołudniowych
i niezwłocznie przekazany do Państwa instytucji. Wykaz ten zamieszczony będzie również
w formie elektronicznej na stronie NFZ, (http://www.nfz-krakow.pl/) w zakładce „Informacje
dla pacjentów POZ” oraz umieszczony na stronie internetowej Małopolskiego Urzędu
Wojewódzkiego w Krakowie. Szczegółowe informacje uzyskać będzie można również pod
bezpłatnym całodobowym numerem telefonu 800 007 797 lub na wskazanej powyżej stronie
NFZ.
Pacjenci, którzy nie będą mogli uzyskać opieki w dotychczasowych POZ, mogą uzyskać
pomoc w szpitalnych oddziałach ratunkowych, szpitalnych izbach przyjęć, w ramach
całodobowej, nocnej i świątecznej opieki, jak również w najbliższych POZ, które podpisały
umowy.
Powyższe działania mają zapewnić właściwy dostęp obywateli do opieki zdrowotnej
w kontekście możliwego ograniczenia, w niektórych regionach województwa świadczeń
w ramach podstawowej opieki medycznej na początku roku.
Mając na uwadze powyższe, proszę o możliwie szerokie rozpowszechnienie informacji
o świadczeniodawcach udzielających podstawowej opieki zdrowotnej na swoim terenie,
wykorzystując wszystkie możliwe formy rozpowszechnienia informacji, w tym struktury
kościelne.
Otrzymują:
1 x- Starostowie, Prezydenci Miast, Burmistrzowie i Wójtowie,
województwa małopolskiego – wszyscy,
2 x- ad acta.