Wydanie zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Gminy w Pałecznicy
Urząd Stanu Cywilnego Pok. Nr 8 Tel: 041 38 48 037 w.42
Godziny Urzędowania 7:30-15:30
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity Dz.U. z 2004r. Nr 161 poz.1668 z późn. zmianami) – art. 34 – 35 – art. 70
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 października 1998 r. (Dz.U. Nr 136, poz. 884 z 1998 r. z późniejszymi zmianami) w sprawie szczegółowych zasad sporządzania aktów stanu cywilnego, sposobu prowadzenia ksiąg stanu cywilnego, ich kontroli, przechowywania i zabezpieczenia oraz wzorów aktów stanu cywilnego, ich odpisów zaświadczeń i protokołów.
Wymagane dokumenty
- Wniosek.
- Dokument stwierdzający tożsamość (do wglądu).
Opłaty
Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. Nr 225, poz.1635 z 2006 r.) pobiera się opłatę w wysokości:
24 zł – za wydanie zaświadczenia.
Termin załatwienia sprawy
Bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni.
Tryb odwoławczy
Zażalenie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia wnosi się do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie w terminie 7 dni od dnia jej doręczenia.
Uwagi
Brak